În M Of 746 din 8.08.2025 a fost publicată OUG nr. 38/2025 pentru modificarea și completarea Legii nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România.
În M Of 749 din 11.08.2025 a fost publicată Decizia ICCJ nr. 283 din 30 iunie 2025 (Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept), ce respinge, ca inadmisibilă, sesizarea formulată de Tribunalul Timiș — Secția de contencios administrativ și fiscal în Dosarul nr. 1.761/30/2024, în vederea pronunțării unei hotărâri prealabile cu privire la următoarele chestiuni de drept:
Dacă, în interpretarea și aplicarea prevederilor art. 39 alin. (2) din Normele metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și al ministrului administrației și internelor nr. 697/112/2011, cu modificările și completările ulterioare, raportat la pct. 3 din secțiunea 1 din anexa nr. 2 la Normele metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.012/2013, cu modificările și completările
ulterioare, medicii de familie care participă la constituirea unui centru de permanență, asigurând continuitatea asistenței medicale primare în regim de gardă, în cabinetul propriu sau prin rotație în spațiul pus la dispoziție de unul dintre medicii participanți la convenția de asociere, trebuie să justifice modul de cheltuire a tarifului orar majorat cu 50%, adică 20 lei/oră, prevăzut pentru cheltuielile de administrare și funcționare ale cabinetului, precum și pentru costurile cu dotarea și menținerea trusei de urgență cu medicamente si materiale sanitare.
Dacă, în interpretarea și aplicarea prevederilor art. 30 alin. (2) din Normele metodologice privind asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 774/2023, cu modificările și completările ulterioare, raportat la pct. 3 din secțiunea 1 din anexa nr. 2 la Normele metodologice aprobate prin Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.012/2013, medicii de familie/de medicină generală care participă la constituirea unui centru de permanență, asigurând continuitatea asistenței medicale primare în regim de gardă, în cabinetul propriu, în spațiul pus la dispoziție de unul dintre medicii asociați sau în spațiul asigurat de echipa medicală, trebuie să justifice modul de cheltuire a tarifului orar majorat cu 50% prevăzut pentru cheltuielile de administrare și funcționare ale cabinetului, precum și pentru costurile cu dotarea și menținerea trusei de urgență cu medicamente și materiale sanitare.
În M Of 747 din 11.08.2025 a fost publicată Decizia ICCJ nr. 213 din 16 iunie 2025 (Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept), admisă, ce stabilește că:
În interpretarea art. 38 alin. (2) lit. a) și a art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, art. 1 alin. (31) și (32) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 9/2017 privind unele măsuri bugetare în anul 2017, prorogarea unor termene, precum și modificarea și completarea unor acte normative și a Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 78/2017 privind condițiile de acordare a majorării salariale pentru personalul Ministerului Afacerilor Interne planificat să asigure continuitatea îndeplinirii atribuțiilor specifice, în afara programului normal de lucru, de la domiciliu, precum și activitățile pentru care se asigură continuitatea îndeplinirii atribuțiilor specifice, polițiștii planificați să asigure continuitatea îndeplinirii atribuțiilor specifice, în afara programului normal de lucru, de la domiciliu, nu beneficiază de majorarea de 40% din salariul de bază/solda de funcție și începând cu 1 ianuarie 2018 pentru perioada în care asigură continuitatea.
În M Of 750 din 11.08.2025 a fost publicată Decizia ICCJ nr. 210 din 26 mai 2025 (Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept), ce respinge, ca inadmisibilă, sesizarea formulată de Tribunalul Vâlcea — Secția I civilă în Dosarul nr. 2.242/90/2024, în vederea pronunțării unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea următoarei chestiuni de drept, referitoare la interpretarea art. 107 și art. 165 alin. (2) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, respectiv: dacă, în situația punerii în executare de către casa teritorială de pensii a unei hotărâri judecătorești prin care aceasta este obligată să recalculeze drepturile de pensie ale reclamantului pe baza veniturilor lunare rezultate dintr-o adeverință emisă de fostul angajator, aferente unor perioade anterioare datei de 1.04.2001, este legală scăderea cuantumului pensiei ca urmare a faptului că veniturile din adeverință se dovedesc a fi mai mici decât cele care au stat la baza calculului inițial al pensiei, preluate din carnetul de muncă, sau, dimpotrivă, într-o astfel de situație se impune menținerea în plată a cuantumului pensiei stabilit anterior?
