În M Of 499 din 28.05.2025 a fost publicată DCC 560/2024, admisă, ce constată că sintagma „și pentru care decizia de admitere, de către agențiile pentru plăți și inspecție socială județene, respectiv a municipiului București, nu a fost emisă până la această dată” din cuprinsul art. II din Legea nr. 89/2019 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind recuperarea debitelor reprezentând indemnizație. pentru creșterea copilului este neconstituțională.
În M Of 500 din 28.05.2025 au fost publicate:
– Decizia ICCJ nr. 126 din 7 aprilie 2025 (Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept), ce respinge, ca inadmisibilă, sesizarea formulată de Tribunalul Argeș — Secția civilă, în Dosarul nr. 1.661/109/2023*, în vederea pronunțării unei hotărâri prealabile cu privire la următoarea chestiune de drept:
Dacă, în aplicarea art. I alin. (1) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 168/2022 privind unele măsuri fiscal bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, în cazul funcționarilor publici prevăzuți în anexa nr. II — Familia ocupațională de funcții bugetare „Sănătate și asistență socială”, cap. I — Unități sanitare, de asistență socială și de asistență medico-socială, subpct. 3.2. — Salarii de bază pentru personalul de specialitate din instituțiile și unitățile de asistență socială/centre cu sau fără personalitate juridică, nr. crt. 45 — Părinte social, îngrijitor la domiciliu, asistent personal, asistent personal profesionist din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, stabilirea cuantumului salariului de bază pentru anul 2023 se face prin raportare la salariul de bază minim brut pe țară potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1.447/2022 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, la care se aplică tranșele de vechime în muncă, conform art. 10 alin. (4) și (7) din Legea-cadru nr. 153/2017, având în vedere că valoarea nominală a salariului de bază gradația 0 pentru anul 2022 stabilit potrivit anexei nr. II cap. I subpct. 3.2. nr. crt. 45 (2.535 lei) este mai mică decât valoarea salariului de bază minim brut pe țară pentru anul 2023 (3.000 lei)?
– Decizia ICCJ nr. 135 din 7 aprilie 2025 (Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept), ce respinge, ca inadmisibilă, sesizarea formulată de Tribunalul Cluj — Secția mixtă de contencios administrativ și fiscal, de conflicte de muncă și asigurări sociale în Dosarul nr. 1.657/117/2024, în vederea pronunțării unei hotărâri prealabile cu privire la următoarea chestiune de drept:
Rezolvarea de principiu a chestiunii de drept constând în plata integrală printr-o singură operațiune financiară a sumelor de bani reprezentând diferența dintre salariile stabilite neplafonat prin ordin al ministrului justiției pentru consilierii din sistemul de probațiune și salariile efectiv plătite
În M Of 503 din 29.05.2025 a fost publicată Decizia ICCJ nr. 96 din 31 martie 2025 (Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept), admisă, ce stabilește că:
În interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 128/2023 pentru unele măsuri referitoare la salarizarea personalului din învățământ și alte sectoare de activitate bugetară, noțiunea „drepturile salariale aferente” privește doar salariul de bază, astfel cum este definit de art. 7 lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.